Spin Casino

PlayOJO skriver på nya sponsoravtal

Edit Wallin | 27 Sep 2018

PlayOJO blir mer och mer kändaInnovativa onlinecasinot PlayOJO har offentliggjort sina senaste marknadsföringskampanjer i Sverige. Företaget har tecknat stora sponsoravtal med två populära program: Efterlyst från TV och Vinn Adams pengar från radio. De senaste avtalen kommer strax efter deras tidigare sponsorprojekt, dokusåpan Paradise Hotel.

Att nå ut till bredare grupper

I Efterlyst, som presenteras av Hasse Aro från TV3s studio i Stockholm, följer tittarna polisen när de jobbar med olösta brott. Vinn Adams Pengar är å andra sidan en del av frukostradioprogrammet Vakna med NRJ. Under loppet av flera veckor ringer lyssnarna in och försöker vinna pengar av programledaren Adam genom att svara på frågor.

De två programmens publik är väldigt olika, så de båda parallella sponsoravtalen borde maximera PlayOJOs exponering. Det faktum att både TV- och radiokanaler används förväntas också öka svenskarnas medvetenhet om varumärket.

Åtföljande casinoreklam

Operatörens senaste TV-reklam lanseras samtidigt som sponsoravtalen träder i kraft. I annonsen är en alpacka ledsen eftersom han blivit illa behandlad av andra onlinecasinon. Då hittar han PlayOJO som är transparenta, rättvisa och generösa och hans kärlek till livet återvänder. Djurets attitydförändring symboliserar den förändring som webbplatsen fört med sig till branschen.

Den åtföljande reklamen kommer att stärka varumärkets medienärvaro ytterligare. Att använda så många olika marknadsföringsverktyg samtidigt är en ganska aggressiv strategi, och det är just vad företaget håller på att bli kända för. Den tidigare sponsringen av Paradise Hotel var också ett djärvt steg, och företaget verkar tycka att det har lönat sig.

PlayOJO lanserades i Storbritannien 2017 och i Sverige i februari 2018. Varumärkeschefen Peter Bennet kommenterar att deras beslutsamma ansträngningar med reklamen bidragit till att göra casinot mycket välkänt.

Ett prisbelönt etablissemang

När PlayOJO först kom online i Sverige stöddes den av en annan annonskampanj som omfattade såväl Internet som TV och kostade flera miljoner kronor. Man förklarade deras grundsyn som innefattar rättvisa och att sätta spelarna främst och detta har fortsatt med sponsoravtal och annonser som betonar att ha kul.

Kombinerat med den banbrytande programvaran SkillOnNet som driver webbplatsen har denna inställning hjälpt till att göra casinot otroligt populärt. Kvaliteten och servicen har också imponerat tillräckligt på personer inom branschen för att, bland andra utmärkelser, tilldela företaget EGR Operator Awards Rising Star 2017. De senaste sponsoravtalen och TV-annonserna bör hjälpa dem att nå ännu längre.

Källa:

http://www.casinobeats.com