Spin Casino

PlayOJO ingår samarbete med Paradise Hotel

Edit Wallin | 05 Sep 2018

PlayOjo sponsrar populär dokusåpaPlayOJO, ett av de mest populära namnen bland onlinecasinon i Europa har än en gång utökat sina marknadsföringsinsatser inom viktiga marknader efter att ha tecknat ett exklusivt avtal om att sponsra Paradise Hotel. Hitserien är Sveriges överlägset mest populära dokusåpa och utgör ett värdefullt tillskott till casinots sponsorportfölj.

Spelsidan, som drivs av SkillOnNets mjukvaruplattform, kommer enligt uppgift att sponsra alla 30 avsnitten av den populära TV-serien som visas på TV3 från den 3 september 2018. Serien har en hängiven publik på över 400 000 tittare per avsnitt och dess tittarsiffror har nyligen stigit med 33% från ett år till nästa.

Förvänta dig mer drama än någonsin

Serien följer en grupp singelungdomar som tävlar om att stanna kvar längst på titelns Paradise Hotel. Varje deltagare måste slå sig ihop med en tävlande av motsatt kön eller riskera att tvingas checka ut i förtid innan en annan hotellgäst tar deras plats i stället.

I år har Sveriges favoritdokusåpa lovat att bjuda på mer romantik, drama och svek än någonsin tidigare. Den här gången får tjejerna i uppgift att driva hotellet, medan killarna måste slåss om att stanna kvar i tävlingen. Tittarna kan förvänta sig många oväntade vändningar och nya incheckningar under den kommande säsongen.

Sponsringen ger mervärde för tittarna

Peter Bennett, Head of Brand Marketing på PlayOJO, har noterat att Sverige är ett av varumärkets viktigaste marknader, och det är därför man ville fortsätta att expandera närvaron hos sina mest lojala spelare. Han sa att Paradise Hotel följs med stort intresse av PlayOJO:s målgrupp och att serien redan har en enastående varumärkeslojalitet och känsla av samhörighet bland svenskarna.

Han tillade också att iGaming-webbplatsen redan är ett känt namn i den skandinaviska nationen, och han är övertygad om att sponsoravtalet kommer att bidra till att ytterligare förankra varumärket som den lokala marknadens mest betrodda och populära onlinecasino.

Mats Nyman, VP FTV på Nordic Entertainment Group, delade också med sig av sina tankar och nämnde att Paradise Hotel är en av gruppens överlägset mest populära serier med hängivna fans. Enligt Nyman presenterar bolaget med glädje PlayOJO som officiell sponsor för den här säsongen av serien, och tillade att samarbetet också kommer att skapa mycket mervärde för tittarna.

PlayOJO gav sig in på den svenska onlinespelmarknaden i januari 2018 och lanserades med en reklamkampanj på flera miljoner kronor på TV och på nätet som påvisade deras värderingar gällande hederlighet och öppenhet. Varumärket, som lanserades i andra delar av Europa förra året, har redan tagit marknaden med storm med löftet att ge spelarna större kontroll över sina pengar och sina underhållningsupplevelser.

Källa:

http://www.igamingbusiness.com/press/playojo-sponsors-paradise-hotel