Spin Casino

Cherry AB går in på polska marknaden för sportsbetting

Edit Wallin | 16 Oct 2018

Cherry AB expanderar till PolenDet går inte att förneka faktum: 2018 är sportsbettingens år. Den senaste av sportsbettingens nya segrar består i att Cherry Online Polska, ett dotterbolag till Cherry AB, officiellt startar PZBuk, den nyaste onlinebookmakern på polska marknaden. I översättning betyder PZBuk bokstavligen ”den polska bookmakern”, vilket stämmer överens med det beskrivande sätt som använts när alla större sportföreningar i landet fått sitt namn.

Framstående spelarrangörer visar ökat intresse för den polska marknaden, vilken är ökänt svårnavigerad på grund av omfattande förbud inom nästan alla tänkbara branscher.

PZBuk är en av Polens första

Lahcene Merzoug, VD på Cherrys ComeOn, sade att företaget har en av de få första sportsbetting-licenserna som utfärdats av de polska myndigheterna till en internationell aktör. Han sade att detta gör bolagets inträde i Polen ännu mer spännande. PZBuk befinner sig i en topposition, det är en av de första aktörerna i landet som erbjuder sportsbetting-tjänster samtidigt som de är fullt licensierade och agerar helt i enlighet med polska lagar.

Merzoug fortsatte med att säga att idén bakom varumärket är att det ska vara enkelt, men ändå roligt. Företagets vision för produkten är att den ska vara enkelt sammanfattad och enkelt presenterad, intuitiv men på samma gång spännande.

Ett varumärke som gör saker rätt

PZBuk (förkortning för Polskie Zaklady Bukmacherskie) är vana att ta hand om de polska spelarnas behov och erbjuder spel såväl före som under matcherna. Cherry är bara den tredje aktören som beviljats licens för verksamhet i Polen sedan liberaliseringen och återregleringen av landets spelmarknad i april 2017.

Att lyckas ta sig in på den polska marknaden är ännu en fjäder i hatten för Cherry AB. Företaget som grundades 1963 har lyckats mycket bra i sin strävan att ständigt expandera sina produkter inom spel, media och underhållning. Fem affärsområden har utvecklats genom åren: spelteknik, casinorestaurang, onlinespel, spelutveckling och att tillhandahålla marknadsföringstjänster online.

Cherry ägs av ungefär 9 250 aktieägare och är en stor arbetsgivare i branschen med sina runt 1 400 anställda i hela verksamheten. För varumärket handlar allt om tillväxt genom köp och att erövra nya reglerade marknader.

Källor:

https://sigma.com.mt

Left
Right